Híreink
ÉRV Zrt. tájékoztatása
HASZNOS TÉLI TUDNIVALÓK
Hogyan védjük az ivóvízmérőinket és a vízvezetékeinket a fagykárok ellen?
A fagyok beköszöntével érdemes idejében megtennünk a szükséges óvintézkedéseket, hogy elkerüljük a hideg hatására bekövetkező ivóvízmérő-meghibásodás helyreállításának, illetve a vízelfolyás miatt jelentkező magasabb vízdíjszámlának a költségeit. Az ÉRV. Zrt. felhívja a figyelmet a vízvezetékek és az ivóvízmérők fagy elleni védelmének fontosságára, amely a belső hálózaton a Felhasználók feladata. A megrongálódott ivóvízmérő javításának, pótlásának, szerelésének, hitelesítésének költségeit a Felhasználó köteles a szolgáltatónak megtéríteni. Fokozott elővigyázatossággal a károk és a bosszúságok elkerülhetőek. Hogyan?
Rendszeresen vizsgáljuk meg, hogy nincs-e víz az aknában, ellenőrizzük az aknafedlap illeszkedését, megfelelő zárását. Ügyeljünk rá, hogy ha az ivóvízmérő-akna fedele zsanéros, mindig lehajtott állapotban legyen. A helytelenül visszarakott aknafedlap balesetveszélyes, valamint a beáramló hideg levegő az ivóvízmérő elfagyását okozhatja.
A fedlap belső felületét az akna nyílásánál megfelelő szigeteléssel (pl.: hungarocellel) lássuk el, a szigetelés az akna mennyezetére is javasolt. Az ivóvízmérő műanyag fedelét tartsuk lehajtott állapotban az elfagyás elkerülése érdekében.
Ha az ivóvízmérő, illetve a csövek a talajszinttől egy méternél kisebb távolságra vannak, ajánlatos külön hőszigetelésről gondoskodnunk. Hőszigetelő anyaggal vagy műanyag fóliával fedjük be az ivóvízmérőt úgy, hogy az könnyedén eltávolítható legyen a leolvasáskor. A hó szintén védelmet nyújt, ezért csak az ivóvízmérő-leolvasás előtt célszerű az aknáról ellapátolni a havat.
Nemcsak az aknákban, hanem a pincékben is ki vannak téve a fagyveszélynek az ivóvízmérők. Ebben az esetben mindenképp ügyeljünk arra, hogy a téli hónapokra bezárjuk az ablakokat, illetve ahol kell, kicseréljük a törött üveget.
A lakótelepi házakban az épület összes vízfogyasztását mérő szerkezetet legtöbbször a közműalagút és a folyosó mellett kialakított tároló helyiségben szerelik fel. Az ivóvízmérő fagy elleni védelme a lakóközösség feladata.
Az épületen belüli vezetékek, illetve szerelvények esetében győződjünk meg a helyiség nyílászáróinak épségéről. Ha a falban levő vezetékben keletkezett a hideg hatására jégdugó, nem folyik a víz a csapból, mivel az elzárja a víz útját. Ha a csövet nem repesztette szét a jég, házilag is orvosolni lehet a problémát. Ilyenkor a helyiség felfűtése jelenti a megoldást.
Ha a vezeték már elfagyott a pincében és műanyagból van, kérjük szakember segítségét, és ne fogjunk hozzá nyílt lánggal az olvasztáshoz!
A lakatlan ingatlanoknál vagy a falakon kívül lévő, illetve a nem kellően szigetelt vízvezetékek, kerti csapok esetén az ivóvízmérő és a felhasználói vízhálózat víztelenítését feltétlenül el kell végeznünk. A víztelenítéskor ügyeljünk a víztelenítendő csőszakasz előtti elzáró szerelvény cseppmentes elzárására, és erről minden esetben győződjünk meg, ellenkező esetben egész télen szivároghat a víz.
Tavasszal, a tartós fagyok elmúltával mindenképp célszerű megvizsgálnunk az ivóvízmérő-akna állapotát, különösen a hétvégi házakban. A kerti csapokat csak akkor ajánlatos üzembe helyezni, amikor már nem várhatóak fagyos éjszakák, hiszen a hideg jelentősen károsíthatja a szerkezeteket.
Az ÉRV. Zrt. szakemberei gyors és egyszerű technikát javasolnak az állapotellenőrzésre és a hálózat tesztelésére: zárjuk el gondosan valamennyi vízvételi hely kifolyószerelvényét és nézzük meg a vízmérőt. Ha a legkisebb csillagkerék mégis pörög, valahol szivárgás lehet a hálózaton, ezért érdemes szakemberrel átnézetni a rendszert. Keressük meg a baj forrását és javíttassuk meg a hibás szerelvényt vagy vezetéket, emellett ajánlatos legalább havonta egy alkalommal ellenőriznünk az ivóvízmérő-aknát.
Probléma esetén hívja az ÉRV. Zrt. szakembereit a + (80) 22-42-42;
+ (48) 81-42-42 telefonszámokon! Tisztelettel: ÉRV. Zrt.
Az ÉRV Zrt. tájékoztatója
Tisztelt Felhasználóink!
Stratégiai célkitűzéseinkkel összhangban arra törekszünk, hogy a Felhasználók érdekeit szem előtt tartva az ÉRV. Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. működését és informatikai rendszereit folyamatosan fejlesszük. A többi regionális víziközmű-szolgáltató tevékenységével való összehangolás érdekében több olyan fejlesztés is folyamatban van, amely érinti a Tisztelt Felhasználókat is. Ezen változásokról az alábbiak szerint nyújtunk rövid tájékoztatást. (Bővebben: a www.ervzrt.hu weboldalunkon tájékozódhatnak.)
Milyen módon fog történni a számlázás?
- Az eddig eltelt időszakban ki nem állított számlák kiküldésénél, illetve a fizetési határidők meghatározásánál Társaságunk arra törekszik, hogy a Felhasználók érdekeit a lehető legteljesebb mértékben figyelembe vegye.
- A számlázás egyes felhasználói csoportoknál már megkezdődött, amely folyamatosan kerül kiterjesztésre valamennyi Felhasználóra.
- Az elkövetkezendő időszakban még nem a normál rendnek megfelelően kerülnek a számlák kiállításra, de a visszamenőleges időszak ki nem számlázott mennyisége nem egy számlában kerül majd kiterhelésre.
- Társaságunk az elmaradt időszak számláit eleinte a megszokottól sűrűbben fogja kibocsátani, ugyanakkor hosszabb fizetési határidő kerül alkalmazásra.
- Felhasználóinknak részletfizetési lehetőséget biztosítunk, amennyiben a feltételeknek megfelelnek.
- További információ: a számlákon található, kérjük, figyelmesen tanulmányozzák át!
Hogyan lehet bejelenteni, bediktálni a mérőóra állását?
- Automata mérőállás-bejelentés formájában, az üzleti partnerazonosító és a mérő gyári szám utolsó 4 számjegyének megadását követően telefonon, a 06-80/22-42-42 telefonszám 2. menüpontjában.
- Online és mobil applikáción keresztül a www.vizcenter.hu weboldalon, a vízmérőállás bejelentése menüpontban.
- Írásban, a 3700 Kazincbarcika, Tardonai út 1. címre postázva.
- Elektronikusan, az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre küldve.
- Telefonon, az ügyintézővel történő kapcsolatfelvétel útján, az ingyenesen hívható 06-80/22-42-42 telefonszámon.
- Személyesen, az ügyfélszolgálati irodáinkban.
- További információ: a www.ervzrt.hu és a www.vizcenter.hu weboldalon található.
Hogyan lehet módosítani a havi számlán szereplő átlagfogyasztás mennyiségét?
- A becsült fogyasztás mennyiségét a számlázási rendszer a tényleges vízfelhasználás mennyiségéből állapítja meg.
- Az éves átlagfogyasztás (számlázott havi átalánymennyiség) módosítására lehetőség van az online ügyfélszolgálati adatlapunkon, mely megtalálható a https://vizcenter.hu/erv/ oldalon.
- Tisztelt Felhasználóink módosítást kérhetnek az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen.
- Ügyfeleinknek lehetőséget nyújtunk az átlagfogyasztás módosítására a 06-80/22-42-42 telefonszámon.
- Személyes ügyintézésre is lehetőséget biztosítunk az ügyfélszolgálati irodáinkban, a honlapunkon található nyitvatartási időben.
- Tájékoztatjuk Tisztelt Felhasználóinkat, hogy az átlagfogyasztást minden elszámolt mérőállást követően a rendszer automatikusan újrakalkulálja.
- Amennyiben a Tisztelt Felhasználónk minden hónapban a ténylegesen elfogyasztott mennyiségről szeretne számlát kapni, lehetősége van a havi diktálást alapul vevő számlázást választania. Ebben az esetben, a diktálási időszakban, az előzőekben ismertetett ügyintézési csatornákon van lehetősége a havi mérőállást bediktálni.
- További információ: a www.ervzrt.hu és a www.vizcenter.hu weboldalon található.
Tájékoztató a fizetési lehetőségekről
- A befizetés történhet postai csekken (számlához csatoltan vagy igénylés esetén).
- Lehetőség nyílik befizetésre egyedi átutalással.
- Csoportos beszedési megbízással is rendezhető a számla.
- A Kazincbarcikai, Miskolci, Ózdi, Pétervásárai, Salgótarjáni és Tiszaújvárosi Ügyfélszolgálati Irodánkban bankkártyával is fizethetnek Tisztelt Felhasználóink.
- Fogyasztóink a www.vizcenter.hu online felületen és mobil applikáción keresztül, regisztrációt követően nyomon követhetik és befizethetik számláikat az OTP SimplePay alkalmazással.
- A Díjnet felületén a számlák kiegyenlítéseigény szerint történhet bankkártyával, netbankon keresztül, mobilon, csoportos beszedési megbízással vagy eseti banki átutalással - egyszerűen, biztonságosan, kényelmesen és környezetbarát módon.
- Személyes befizetésre az ügyfélszolgálati irodáink pénztárában nyílik lehetőség.
- További információ: a www.ervzrt.hu weboldalon található.
Felhasználóink milyen elérhetőségeken intézhetik ügyeiket?
- Munkatársaink készséggel állnak rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken.
- Telefonon: az ingyenesen hívható 06-80/22-42-42 telefonszámon.
- Online ügyintézés keretén belül, amely előzetes regisztrációt igényel
- a www.vizcenter.hu weboldalon és
- mobil applikáción keresztül. (A mobil applikáció [Vízcenter MVMI ZRT.] letölthető a Play Áruházból és az App Store-ból.)
- Írásban a 3700 Kazincbarcika, Tardonai út 1. címre postázva.
- Elektronikusan az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címet alkalmazva.
- Személyesen: az ügyfélszolgálati irodáinkban, amelyek nyitvatartásáról tájékozódhat a www.ervzrt.hu és a www.vizcenter.hu weboldalakon.
- További információ: a www.ervzrt.hu és a www.vizcenter.hu weboldalon található.
Köszönjük Felhasználóink együttműködését! Tisztelettel: ÉRV. Zrt.